آرشیو خرداد ماه 1400

مشاوره و راهنمايي

خريد ملك در تركيه

۱۳ بازديد

خريد ملك در تركيه

تورم تركيه به بالاترين سطح رسيد | اقتصاد آنلاين

تركيه يكي از كشور هاي پر درخواست براي گردشگري ميباشد كه وجود گردشگران باعث رشد اقتصاد اين كشور شده است. در نتيجه اين توريسم توجه سرمايه گذاران در اين كشور جلب شد و خريد ملك در تركيه با رواج بيشتري براي خارجي ها ايجاد شده است. در ادامه براي شما از ويژگي هاي تركيه و بيشتر توجه به سوغات اين كشور خواهيم داشت. سوغات تركيه، يكي از دغدغه‌هاي مسافران اين كشور پرگردشگر است. استانبول، آنكارا، ازمير، كوش آداسي و آنتاليا همگي براي خريد سوغات‌هاي تركيه همچون كيف و كفش چرم، لباس‌هاي ترك، ادويه، سفال، ظروف مسي و ديگر سوغاتي‌هاي اين كشور پيشنهادهاي ويژه‌اي به همراه دارد.

تركيه با وجود نا آرامي‌هايي كه اين كشور را درنورديده، هنوز يكي از مقاصد پرطرفدار در ذهن توريست‌ها و مسافران ايراني است. بيشتر افراد دوست دارند با دست پر از سوغات از سفر بازگردند. اين سوغاتي‌ها معمولا براي ما يادآور مكان‌ها و سفرهايي است كه از آن‌ها لذت برديم و آن‌ها را دوست داشتيم. همچنين ممكن است دوستان و اقوام نيز در انتظار سوغاتي از طرف ما باشند.

 

خبر خوب اينكه كشور تركيه سوغاتي‌‌هاي اصيلي دارد كه هم يادآور سفر خوبتان به اين كشور خواهد بود و هم براي استفاده به عنوان دكوراسيون در منزل انتخاب بسيار خوبي هستند.

نماد چشم زخم، سوغاتي از تركيه

 

در تركيه هرجا كه برويد، يك شي حتما وجود دارد، چه در خانه‌ها، اداره، ماشين و يا مغازه‌ها، بسياري از مردم تركيه معتقدند كه نماد چشم‌زخم آبي‌رنگ، افكار بد را از شما دور مي‌كند. اين موضوع فقط شامل يك خرافات معمولي نيست و چشم زخم آبي به اشكال مختلفي مانند زيور‌آلات، ظروف، جاكليدي و بدليجات توليد مي‌شود.

 

راحت‌الحلقوم، سوغاتي از تركيه

هركس كه شيريني دوست دارد، حتما از طعم راحت‌الحلقوم تركيه‌اي لذت خواهد برد. اين شيريني كه طعم و اندازه‌هاي مختلف دارد و از شير و نشاسته تهيه مي‌شود، مربوط به دوران عثماني است و شما علاوه بر خوردن شيريني مي‌توانيد خود را در دوران عثماني تصور كنيد. لازم نيست در تركيه زمان صرف جستجو براي پيداكردن راحت‌الحلقوم كنيد، اين شيريني همه‌جا به‌فروش مي‌رسد.

 

ادويه، سوغاتي از تركيه

 

پس از اينكه چند روز در تركيه بمانيد، متوجه خواهيد شد كه ادويه‌ها نيز در اين كشور بسيار مشهور مي‌باشند. بيشترين تنوع ادويه‌ها را مي‌توانيد در بازار بزرگ استانبول پيدا كنيد كه در آنجا مغازه‌هاي بسياري انواع ادويه را به‌صورت عمده به‌افراد محلي مي‌فروشند. علاقه‌مندان به غذا حتما از عطر و طعم و ديدن اين همه ادويه لذت خواهند برد، از مشهورترين اين ادويه‌ها مي‌توان به زعفران تازه اشاره كرد.

 

فرش، سوغاتي از تركيه

 

يكي از گرانقيمت‌ترين سوغات، فرش تركيه‌اي است. كلكسيونرهاي حرفه‌اي از سراسر جهان به اين كشور مي‌آيند تا از فرش‌هاي اين كشور خريداري كنند زيرا اين فرش‌ها به‌دليل كيفيت و تخصص هنري به‌كار رفته در آنها مشهور مي‌باشند. بانوان تركيه‌اي ماه‌ها صرف بافت يك فرش در اندازه‌هاي مختلف از سجاده تا فرش‌هاي بزرگ مي‌كنند. نمادهاي موجود بر روي فرش‌هاي نيز بيانگر اعتقادات سنتي مختلفي است، همچنين مراقب فروشگاه‌هايي كه فرش‌هاي غير ترك مي‌فروشند، باشيد. اين فرش‌ها معمولا چيني هستند.

 

ظروف سفالي، سوغاتي از تركيه

 

ظروف سفالي در تمامي نقاط توريستي به‌فروش مي‌رسند اما شهر كوچك آوانوس در كاپادوكيه به‌دليل توليد اين محصولات و شاهكارهاي سفالي مشهور است. صنعتگران محلي خاك‌ رس مورد نياز را از رودخانه‌ي قرمز تهيه كرده و آن را براي ساخت ظروف و تزئينات بسيار زيبا به‌كار مي‌گيرند. همچنين دركنار خريد مي‌توانيد خودتان پشت چرخ سفالگري نشسته و اين حرفه را امتحان كنيد.

 

ظروف مسي، سوغاتي از تركيه

 

ظروف مسي بيشتر مختص بخش جنوب شرقي تركيه است يعني جايي كه هنوز از تكنيك‌هاي قديمي براي ساخت اين ظروف استفاده مي‌شود. مشهورترين ظروف مسي كوزه‌ها و قابلمه‌هاي مسي است. در تركيه هنوز تجارت مسگري خواهان بسياري دارد و ظروف بسيار باكيفيتي را توليد مي‌كند.

 

خريد لباس در تركيه

 

در كشور تركيه مقادير زيادي پشم و پنبه توليد مي‌شود و به همين دليل پوشاك انبوهي با كيفيت‌هاي مختلف محصول اين كشور در حال توسعه است . اگه خواهان اجناس مرغوب هستيد، در بوتيك‌هاي شيك استانبول ميتوانيد اجناسي با كيفيت بالا را پيدا كنيد. علاوه بر برندهاي ترك، برخي از معروف‌ترين برندهاي لباس در دنيا، در كشور تركيه شعبه دارند.

 

خريد سوغات در استانبول

كشور تركيه ؛ آشناي با كشور تركيه | نقشه، دين، همسايگان【همه چيز درباره تركيه】

علاوه بر شهر هاي ديگر تركيه, استانبول صاحب شهرت خاصي ميباشد. كه ميتوان به عنوان خريد ملك در تركيه اين شهر را نيز انتخاب كرد. استانبول يا قسطنطنيه بزرگ‌ترين شهر تركيه و از مراكز فرهنگي، اقتصادي و توريستي اين كشور است. تنوع سوغاتي‌هاي استانبول زياد است، از سوغات اين شهر مي‌توان به هنرهاي دستي، فرش و قاليچه، زيورآلات و … اشاره كرد، كه انواع سليقه‌ها را راضي مي‌كند. به دليل تنوعي كه در سوغات شهر استانبول وجود دارد و اينكه اكثر مسافران به قصد خريد به اين شهر سفر مي‌كنند، به معرفي بازارها، اجناس و سوغاتي‌هايي كه مي‌توان در هركدام تهيه كرد، مي‌پردازيم.

 

سوغات تركيه

 

بازار كاپالي چارشي استانبول، بازار مسقفي است كه بيش از چهار هزار مغازه در آن جاي گرفته است. اين بازار كوچه‌هايي دارد كه هر كدام بر اساس فعاليت انجام شده، نامي دارند. به‌عنوان مثال كوچه‌اي مخصوص فرش فروشان،كوچه‌اي مخصوص طلا و جواهر و… است. از جمله بهترين كالاهاي اين بازار كه مي‌توان به‌عنوان سوغات تركيه تهيه كرد ظروف مسي، برنجي، سراميك و قاليچه، طلا جواهر، لباس‌هاي چرمي و صنايع دستي مختلف هستند. همچنين بخشي از اين بازار براي افرادي كه به اشياء عتيقه علاقه‌مند هستند جذاب خواهد بود.

 

فروشگاه درويش استانبول، هم در نزديكي بازار كاپالي چارشي قرار دارد، شما در اين بازار مي‌توانيد بهترين جنس‌ها را تهيه كنيد، مانند لوازم حمام تركي (صابون‌هاي دست ساز از موادي مثل روغن گل سرخ، روغن زيتون و …)، خزهاي رنگارنگ، پارچه‌هاي دستبافت، قلاب بافي و … كه هركدام زيبايي خاصي دارند. فروشگاه حرمليك استانبول ديگر فروشگاه مناسب براي خريد سوغات در اين شهر است. اگر به دنبال كالاي خواب و حمام هستيد يكي از بهترين فروشگاه‌ها، حرمليك است و بر روي اكثر اين اجناس مي‌توان طرح‌هاي عثماني را ديد. همچنين جذاب‌ترين كالايي كه در اين فروشگاه عرضه مي‌شود و به‌عنوان سوغاتي شيك و زيبا وسايل مربوط به تهيه قهوه ترك مانند قهوه‌جوش در جنس‌هاي مختلف، فنجان‌ها مخصوص نوشيدن قهوه و … است. از آنجا كه قهوه‌ي ترك معروف است تهيه اين وسايل از تركيه خالي از لطف نيست.

 

مراكز خريد استانبول

در ادامه به چند مركز خريد معروف استانبول اشاره مي‌كنيم.

 

فروشگاه جم لوكمان حكيم: مركز طلا و جواهر، ساخت زيورآلات سفارشي.

 

فروشگاه باجگمان: تهيه تخته ترد زيبا و اصيل استانبول.

 

مركز خريد آكمركز: عرضه‌ي انواع پوشاك، عينك و ….

تنگه بسفر پنجره رويايي تركيه | خبرگزاري ايلنا

بازار مي سرچارشي: بازار تخصصي ادويه

 

بازار هنرهاي استانبول: عرضه‌ي انوان صنايع دستي استانبول.

 

سوغات آنكارا

آنكارا بعد از استانبول بزرگ‌ترين شهر تركيه و پايتخت اين كشور است و مركز فعاليت‌هاي تجاري، اقتصادي و سياسي تركيه است. شهر آنكارا مانند ديگر شهرهاي تركيه پذيراي مسافران بسياري است كه گروهي به قصد تفريح و گروهي به‌عنوان سفر كاري به اين شهر آمده‌اند. در هر صورت يكي از برنامه‌هاي اين مسافران  خريد سوغات آنكاراست. آنكارا هم مراكز خريد بسياري دارد و در اين شهر مي‌توان كيف، كفش و پوشاك برندرا  با قيمت‌هاي مناسب تهيه كرد.

 

مراكز خريد آنكارا

مركز خريد فروم آنكارا: يكي از مشهورترين مراكز خريد آنكارا كه علاوه بر فروشگاه، مراكز تفريحي و رفاهي نيز دارد.

 

مركز خريد كيزيلاي آنكارا: يكي از جديدترين مراكز خريد آنكاراست و مي‌توان اجناس مدرن را در آن ديد.

 

مركز خريد چريكچيلار يوكوشو آنكارا: اين بازار عرضه كننده وسايل قديمي است و فرش، ظروف مسي، كارهاي سوزن كاري و عتيقه جات به‌عنوان سوغاتي آنكارا مي‌توان تهيه كرد.

 

مركز خريد آرمادا آنكارا: يكي از مراكز خريد زيباي آنكاراست.

 

مركز خريد گالريا آنكارا: مشهورترين مركز خريد آنكارا و قدمت طولاني دارد.

 

آنتاليا

 

آنتاليا يكي از بنادر زيباي تركيه است و لقب بهشت گردشگري را به خود اختصاص داده است. آنتاليا با جاذبه‌هاي طبيعي مانند درياي شفاف، درختان كاج زيبا، صخره و … مكاني مناسب براي سفر است. حال در كنار اين جاذبه‌ها لذت سفر با خريد كردن و تهيه سوغاتي آنتاليا كامل مي‌شود. از مهم‌ترين سوغاتي‌هاي آنتاليا مي‌توان به باقلوا، چاي سيب، ادويه، صنايع دستي، جواهرات، كيف، كفش، پوشاك و اجناس چرمي اشاره كرد.

 

مراكز خريد آنتاليا

مركز خريد مارك آنتاليا: يكي از جديدترين مراكز خريد آنتالياست.

 

مركز خريد تراسيتي آنتاليا: تراسيتي بزرگ‌ترين مركز خريد آنتالياست و مي‌توان بهترين اجناس را در آنجا ديدن كرد.

 

مركز خريد خيابان آتاتورك آنتاليا: يكي از زيباترين خيابان‌ها آنتالياست كه فروشگاه‌هايي بسياري در آن قرار دارد و مي‌توانيد هر كالايي را در اين خيابان تهيه كنيد.

 

بازار بزرگ آنتاليا: بازاري با اجناس فراوان كه به راحتي نمي‌توان از آن گذشت.

 

مركز خريد دپو آنتاليا: يكي ديگر از مراكز خريد زيباي شهر آنتاليا كه مي‌توان سوغاتي‌هاي زيبايي را از آنجا تهيه كرد.

 

سوغات كوش

آداسي

شرايط و هزينه زندگي در تركيه - 2020 | موسسه آريا ويزا

يكي ديگر از شهرهاي توريستي تركيه، كوش آداسي است. اين شهر زيبايي‌هاي بسياري دارد و در كنار لذت بردن از اين جاذبه‌ها، خريد كردن و تهيه سوغاتي از كوش آداسي بسيار لذت بخش خواهد بود. بهترين سوغاتي‌هاي كوش آداسي عتيقه جات، زيورآلات، چرم، سنگ‌هايي گرانبها و قاليچه‌هاي تركي است كه در فروشگاه‌هاي اين شهر در دسترس هستند.

 

مراكز خريد كوش

آداسي

مركز خريد كوش، كوش آداسي: يكي از مراكز خريد ارزان در كوش آداسي است و در اين بازار مي‌توانيد، پوشاك و وسايل ديگر با برندهايي همچون آديداس، بنتون و ليوايز را تهيه كنيد.

 

بازار قديمي كوش آداسي: به آن گرند بازار هم مي گويند كه در آن مي‌توان انواع صنايع دستي، ادويه جات، ظروف سفالي، مجسمه‌هاي گچي و … به‌عنوان سوغات كوش آداسي تهيه كرد.

 

سوغات بدروم

بدروم شهر زيبايي است كه وصف جاذبه‌هاي آن در كلام نمي‌گنجد و حتماً بايد اين شهر را از نزديك ديد. براي لذت بردن بيشتر از اين زيبايي‌ها به شما سوغاتي‌هاي بدروم را معرفي مي‌كنيم كه دغدغه‌اي از جهت شناخت و خريد سوغاتي‌هاي بدروم نداشته باشيد. از بهترين سوغاتي‌هاي بدروم تركيه مي‌توان به صنايع دستي آن اشاره كرد كه رونق بسياري دارد. همچنين صندل‌هاي بدروم شهرت جهاني دارند. از طرفي پوشاك چرم، سوزن دوزي، لوازم دكوري، منجق دوزي، بافتني، زيورآلات نقره ديگر سوغاتي‌هايي بدروم است. يكي ديگر از سوغاتي‌هايي كه مي‌توان از بدروم تهيه كرد، پارچه‌هاي دستبافت ميلاس است.

 

سوغات تركيه

 

مراكز خريد بدروم

بازارهاي محلي بدروم: در اين بازارها كه ۶ روز از هفته فعاليت دارند مي‌توان هر چيزي را خريد كرد. مانند پارچه دستبافت، روميزي، بافتني و پرده.

 

مركز خريد اواسيس چارشي ليمان بدروم: يكي از مراكزي كه اجناس برند تركيه در آن عرضه مي‌شود.

 

مركز خريد انيو بدروم: بازيد از اين مركز خريد را از دست ندهيد.

 

بازار قديمي بدروم: گشت زدن در اين بازار محلي با بوي ادويه و ديدن صنايع دستي زيبا نظر گردشگران را جلب مي‌كند.

صفحه اصلي - خريد خانه در استانبول | اقامت تركيه

سوغات ازمير

ازمير پس از استانبول و آنكار بزرگ‌ترين شهر تركيه است. اگر علاوه بر ديدن يك منطقه زيبا قصد شما از سفر خريد كردن است، حتماً شهر ازمير را براي اين منظور انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد در ازمير پارچه‌هاي ترك و پوشاك تهيه شده از پارچه‌هاي ترك، لباس‌هاي برند، كيف، كفش و … را به‌عنوان سوغات ازمير خريداري كنيد.

 

سوغات تركيه

 

مراكز خريد ازمير

منطقه‌ي آلسانژاك ازمير: انواع پوشاك با برندهاي مختلف را مي‌توان در آنجا تهيه كرد.

 

اسكله كوناك ازمير: فروشگاه‌هايي با برندهاي معروف و همچنين لوازم‌آرايش با كيفيت را مي‌توان يافت.

 

مركز خريد بالكووا ازمير: در اين مركز خريد مي‌توان لوازم‌آرايش، جواهرات و پوشاكي با برندهايي چون بنتون، لويي و … خريد كرد.

خريد خانه در تركيه

۱۳ بازديد

خريد خانه در تركيه

براي خريد خانه در تركيه و استفاده از مزاياي ان, متن را تا انتها بخوانيد. اقامت تركيه ، بهترين راه‌هاي مهاجرت به تركيه و گرفتن پاسپورت

در سال‌هاي اخير گرفتن اقامت در كشورهاي خارجي به شدت افزايش پيدا كرده است. افراد به دلايل مختلف اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت مي‌كنند. شايد به نظر همه انتخاب اول مهاجرت، كشور كانادا يا آمريكا باشد. بايد اعتراف كنيم كه كشور تركيه در اين روزها ميزبان تعداد زيادي از ايراني‌هايي است. افرادي كه قصد ادامه زندگي در استانبول، آنكارا، ازمير و … را دارند. ثبات اقتصادي، شرايط شغلي مناسب، نزديكي فاصله تا ايران، نزديكي فرهنگي ميان تركيه و ايران و البته زيبايي شهرهاي تركيه از جمله استانبول، دلايل كافي است تا اين كشور را به يك مقصد مهاجرت تبديل كند. براي همين قصد داريم به زبان ساده درباره اقامت و شرايط زندگي در تركيه صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

قانون جديد اقامت استانبول در سال ۲۰۲۱

اداره مهاجرت تركيه در تاريخ ۱۵ ژانويه ۲۰۲۱ آخرين تغييرات و قوانين جديد اقامتي براي متقاضيان اقامت از طريق خريد خانه در تركيه و اقامت توريستي از طريق اجاره ملك را اعلام كرد. در اين اطلاعيه به محله‌هايي اشاره شده كه خريد ملك و يا اجاره براي اتباع خارجي‌ ممنوع است.

اقامت در منطقه فاتيح

در منطقه فاتيح شما اگر ملك هم خريداري كنيد اجازه اقامت به شما داده نمي‌شود. پس بهتراست فكر خريد خانه در تركيه در اين منطقه را از سرتان بيرون كنيد. تنها در صورتي كه دانشجو باشيد مي‌توانيد درخواست اقامت نماييد.

اجازه اقامت در منطقه اسنيورت

منطقه اسنيورت كه بخاطر قيمت مناسب و بافت نوساز و جديدش، مورد توجه بسياري از ايراني‌ها و البته مهاجرين ساير كشورهاست هم در قانون جديد سال ۲۰۲۱ اقامت در استانبول، دستخوش تغييراتي شده و در بخشنامه جديد به آن اشاره شده است. بر اساس اين قانون به كساني كه قصد اخذ اقامت توريستي از طريق اجاره ملك در اين منطقه را دارند، به هيچ عنوان اقامت توريستي يكساله داده نمي‌شود. پس بهتر است بيخيال اجاره در منطقه اسنيورت بشويد و به دنبال اجاره خانه در مناطق ديگر استانبول باشيد. البته اين قانون مربوط به سال ۲۰۲۱ است و كساني كه در سال ۲۰۲۰ در منطقه اسنيورت خانه اجاره كرده‌اند مشمول اين قانون نمي‌شوند.

انواع اقامت در تركيه

براي گرفتن اقامت تركيه راه‌هاي زيادي وجود دارد:

اقامت كاري، اقامت توريستي، اقامت از طريق ازدواج.

گرفتن اقامت از طريق سرمايه‌گذاري و ثبت شركت.

اقامت تحصيلي، اقامت كوتاه‌مدت و …

در ادامه برخي را مختصرا توضيح مي‌دهيم.

اقامت توريستي

اقامت توريستي ربطي به مسافرت‌هاي توريستي چند روزه ندارد.

دليل اين نام به اين خاطر است كه اين اقامت با هدف انجام فعاليت توريستي صادر مي‌شود. كساني كه اين اقامت را مي‌گيرند بايد مثل توريست‌ها پول خرج كنند و حق كار كردن ندارند. يك ايراني مي‌تواند ۸۹ روز بدون ويزا در خاك تركيه بماند. بعد از اين مدت اگر بخواهد اقامت توريستي بگيرد، بايد يك خانه بخرد. يا خانه‌اي را به مدت يك سال يا دو سال اجاره كند. مرحله بعد، گرفتن بيمه است كه قيمت آن با توجه به سن متقاضي تغيير مي‌كند. پس از آن بايد به سايت اداره مهاجرت تركيه برود. بايد در سايت موردنظرفرم راندوو را پر كند. فرم راندوو يعني فرم قرار ملاقات. اين فرم را بايد پر كنيم و ارسال كنيم تا يك وقت ملاقات به ما بدهند.

گرفتن راندوو اقامت تركيه

براي مصاحبه چه مداركي لازم داريم؟

۴ قطعه عكس، فرم راندوو، پاسپورت، كپي آخرين مهر ورود، بيمه نامه و قرارداد نوتر شده.

قرارداد نوتر شده چي هست؟

اجاره‌نامه را براي تاييد كردن بايد ببريم به يك دفترخانه‌ در تركيه. دفتردار به ازاي هر نفري كه بخواهد از روي اجاره‌نامه اقامت دريافت كند، به ما كپي برابر اصل تحويل مي‌دهد. به اين كپي‌ها قرارداد نوتر شده مي‌گويند. اين مدارك را كه برديم اداره مهاجرت، يك برگه به ما مي‌دهند كه بايد آن را به اداره ماليات ببريم. پس از پرداخت ماليات و حق خاك تركيه به لير، يك رسيد پرداخت و شماره مالياتي دريافت مي‌كنيم. اين دو را دوباره مي‌بريم اداره مهاجرت و منتظر نتيجه مي‌مانيم. هر چند با اين روش نمي‌توان به اقامت دائم تركيه رسيد. با داشتن آن مي‌توان از برخي ازحقوق شهروندي تركيه بهره‌مند شد. كسي كه اقامت توريستي داشته باشد، مي‌تواند در بانك‌هاي تركي حساب باز كند و امتياز آب، برق و اينترنت را به نام خودش كند. اگر مي‌خواهيد مدتي را در تركيه زندگي كنيد تا مطمئن شويد انتخاب درستي انجام داده‌ايد، از اين روش اقامتي استفاده كنيد. پس از آن به دنبال خريد ملك و ساير روش‌ها براي اخذ اقامت دائم تركيه باشيد.

اقامت كاري تركيه

يكي از روش‌هاي نسبتا راحت براي گرفتن اقامت در تركيه، اقامت كاري هست كه دريافت آن به توانايي‌هاي ما بستگي دارد. براي استخدام در تركيه بلد بودن زبان تركي ملاك مهمي است. پس از آن تسلط به زبان انگليسي و داشتن تخصص و رزومه قوي مربوط به آن در استخدام ما موثرند. بعد از ارسال رزومه، اگر تخصص ما به كار شركت مربوطه بيايد، يك قرار مصاحبه براي ما تعيين مي‌كند. اگر جلسه مصاحبه با خوبي تمام شد و استخدام شديم، اجازه كار در تركيه براي ما صادر مي‌شود و مي‌توانيم اقامت كاري بگيريم. با اين شرايط بيمه و سابقه كاري ما هم رد مي‌شود.

براي اقامت كاري، چند نوع ويزا صادر مي‌شود:

1- ويزاي كار موقت يك ساله:

اين ويزا براي ورود اوليه به بازار كار تركيه صادر مي‌شود.

2- ويزاي كار دائم تركيه:

اين ويزا را به كسايي مي‌دهند كه از طريق ويزاي كار موقت ۸ سال سابقه كار و زندگي در تركيه دارند و اجازه اقامت دائم دارند.

3- ويزاي كار مستقل:

اين ويزا براي كساني است كه ۵ سال سابقه كار و زندگي در اين كشور دارند و حالا مي‌خواهند مغازه يا كارگاهي در زمينه حرفه خود راه بيندازند.

4- ويزا كارت فيروزه‌اي:

اين كارت اول سه سال اعتبار دارد و بعد به صورت دائم صادر مي‌شود.

5- ويزاي كار موقت ويژه:

اين ويزا مخصوص هنرمندان، ورزشكاران و فيلمسازني است كه براي انجام كار مجبورند مدت مشخصي را در تركيه حضور داشته باشند.

اين ها همه اطلاعاتي بودند كه در خريد خانه در تركيه مهم و ضروري ميباشند و شما براي گرفتن اقامت به ان ها توجه كنيد و زير نظر داشته باشيد.