خريد خانه در تركيه

مشاوره و راهنمايي

خريد خانه در تركيه

۱۳ بازديد

خريد خانه در تركيه

براي خريد خانه در تركيه و استفاده از مزاياي ان, متن را تا انتها بخوانيد. اقامت تركيه ، بهترين راه‌هاي مهاجرت به تركيه و گرفتن پاسپورت

در سال‌هاي اخير گرفتن اقامت در كشورهاي خارجي به شدت افزايش پيدا كرده است. افراد به دلايل مختلف اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت مي‌كنند. شايد به نظر همه انتخاب اول مهاجرت، كشور كانادا يا آمريكا باشد. بايد اعتراف كنيم كه كشور تركيه در اين روزها ميزبان تعداد زيادي از ايراني‌هايي است. افرادي كه قصد ادامه زندگي در استانبول، آنكارا، ازمير و … را دارند. ثبات اقتصادي، شرايط شغلي مناسب، نزديكي فاصله تا ايران، نزديكي فرهنگي ميان تركيه و ايران و البته زيبايي شهرهاي تركيه از جمله استانبول، دلايل كافي است تا اين كشور را به يك مقصد مهاجرت تبديل كند. براي همين قصد داريم به زبان ساده درباره اقامت و شرايط زندگي در تركيه صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

قانون جديد اقامت استانبول در سال ۲۰۲۱

اداره مهاجرت تركيه در تاريخ ۱۵ ژانويه ۲۰۲۱ آخرين تغييرات و قوانين جديد اقامتي براي متقاضيان اقامت از طريق خريد خانه در تركيه و اقامت توريستي از طريق اجاره ملك را اعلام كرد. در اين اطلاعيه به محله‌هايي اشاره شده كه خريد ملك و يا اجاره براي اتباع خارجي‌ ممنوع است.

اقامت در منطقه فاتيح

در منطقه فاتيح شما اگر ملك هم خريداري كنيد اجازه اقامت به شما داده نمي‌شود. پس بهتراست فكر خريد خانه در تركيه در اين منطقه را از سرتان بيرون كنيد. تنها در صورتي كه دانشجو باشيد مي‌توانيد درخواست اقامت نماييد.

اجازه اقامت در منطقه اسنيورت

منطقه اسنيورت كه بخاطر قيمت مناسب و بافت نوساز و جديدش، مورد توجه بسياري از ايراني‌ها و البته مهاجرين ساير كشورهاست هم در قانون جديد سال ۲۰۲۱ اقامت در استانبول، دستخوش تغييراتي شده و در بخشنامه جديد به آن اشاره شده است. بر اساس اين قانون به كساني كه قصد اخذ اقامت توريستي از طريق اجاره ملك در اين منطقه را دارند، به هيچ عنوان اقامت توريستي يكساله داده نمي‌شود. پس بهتر است بيخيال اجاره در منطقه اسنيورت بشويد و به دنبال اجاره خانه در مناطق ديگر استانبول باشيد. البته اين قانون مربوط به سال ۲۰۲۱ است و كساني كه در سال ۲۰۲۰ در منطقه اسنيورت خانه اجاره كرده‌اند مشمول اين قانون نمي‌شوند.

انواع اقامت در تركيه

براي گرفتن اقامت تركيه راه‌هاي زيادي وجود دارد:

اقامت كاري، اقامت توريستي، اقامت از طريق ازدواج.

گرفتن اقامت از طريق سرمايه‌گذاري و ثبت شركت.

اقامت تحصيلي، اقامت كوتاه‌مدت و …

در ادامه برخي را مختصرا توضيح مي‌دهيم.

اقامت توريستي

اقامت توريستي ربطي به مسافرت‌هاي توريستي چند روزه ندارد.

دليل اين نام به اين خاطر است كه اين اقامت با هدف انجام فعاليت توريستي صادر مي‌شود. كساني كه اين اقامت را مي‌گيرند بايد مثل توريست‌ها پول خرج كنند و حق كار كردن ندارند. يك ايراني مي‌تواند ۸۹ روز بدون ويزا در خاك تركيه بماند. بعد از اين مدت اگر بخواهد اقامت توريستي بگيرد، بايد يك خانه بخرد. يا خانه‌اي را به مدت يك سال يا دو سال اجاره كند. مرحله بعد، گرفتن بيمه است كه قيمت آن با توجه به سن متقاضي تغيير مي‌كند. پس از آن بايد به سايت اداره مهاجرت تركيه برود. بايد در سايت موردنظرفرم راندوو را پر كند. فرم راندوو يعني فرم قرار ملاقات. اين فرم را بايد پر كنيم و ارسال كنيم تا يك وقت ملاقات به ما بدهند.

گرفتن راندوو اقامت تركيه

براي مصاحبه چه مداركي لازم داريم؟

۴ قطعه عكس، فرم راندوو، پاسپورت، كپي آخرين مهر ورود، بيمه نامه و قرارداد نوتر شده.

قرارداد نوتر شده چي هست؟

اجاره‌نامه را براي تاييد كردن بايد ببريم به يك دفترخانه‌ در تركيه. دفتردار به ازاي هر نفري كه بخواهد از روي اجاره‌نامه اقامت دريافت كند، به ما كپي برابر اصل تحويل مي‌دهد. به اين كپي‌ها قرارداد نوتر شده مي‌گويند. اين مدارك را كه برديم اداره مهاجرت، يك برگه به ما مي‌دهند كه بايد آن را به اداره ماليات ببريم. پس از پرداخت ماليات و حق خاك تركيه به لير، يك رسيد پرداخت و شماره مالياتي دريافت مي‌كنيم. اين دو را دوباره مي‌بريم اداره مهاجرت و منتظر نتيجه مي‌مانيم. هر چند با اين روش نمي‌توان به اقامت دائم تركيه رسيد. با داشتن آن مي‌توان از برخي ازحقوق شهروندي تركيه بهره‌مند شد. كسي كه اقامت توريستي داشته باشد، مي‌تواند در بانك‌هاي تركي حساب باز كند و امتياز آب، برق و اينترنت را به نام خودش كند. اگر مي‌خواهيد مدتي را در تركيه زندگي كنيد تا مطمئن شويد انتخاب درستي انجام داده‌ايد، از اين روش اقامتي استفاده كنيد. پس از آن به دنبال خريد ملك و ساير روش‌ها براي اخذ اقامت دائم تركيه باشيد.

اقامت كاري تركيه

يكي از روش‌هاي نسبتا راحت براي گرفتن اقامت در تركيه، اقامت كاري هست كه دريافت آن به توانايي‌هاي ما بستگي دارد. براي استخدام در تركيه بلد بودن زبان تركي ملاك مهمي است. پس از آن تسلط به زبان انگليسي و داشتن تخصص و رزومه قوي مربوط به آن در استخدام ما موثرند. بعد از ارسال رزومه، اگر تخصص ما به كار شركت مربوطه بيايد، يك قرار مصاحبه براي ما تعيين مي‌كند. اگر جلسه مصاحبه با خوبي تمام شد و استخدام شديم، اجازه كار در تركيه براي ما صادر مي‌شود و مي‌توانيم اقامت كاري بگيريم. با اين شرايط بيمه و سابقه كاري ما هم رد مي‌شود.

براي اقامت كاري، چند نوع ويزا صادر مي‌شود:

1- ويزاي كار موقت يك ساله:

اين ويزا براي ورود اوليه به بازار كار تركيه صادر مي‌شود.

2- ويزاي كار دائم تركيه:

اين ويزا را به كسايي مي‌دهند كه از طريق ويزاي كار موقت ۸ سال سابقه كار و زندگي در تركيه دارند و اجازه اقامت دائم دارند.

3- ويزاي كار مستقل:

اين ويزا براي كساني است كه ۵ سال سابقه كار و زندگي در اين كشور دارند و حالا مي‌خواهند مغازه يا كارگاهي در زمينه حرفه خود راه بيندازند.

4- ويزا كارت فيروزه‌اي:

اين كارت اول سه سال اعتبار دارد و بعد به صورت دائم صادر مي‌شود.

5- ويزاي كار موقت ويژه:

اين ويزا مخصوص هنرمندان، ورزشكاران و فيلمسازني است كه براي انجام كار مجبورند مدت مشخصي را در تركيه حضور داشته باشند.

اين ها همه اطلاعاتي بودند كه در خريد خانه در تركيه مهم و ضروري ميباشند و شما براي گرفتن اقامت به ان ها توجه كنيد و زير نظر داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد