مزايا و معايب زندگي در تركيه

۱۰ بازديد

تركيه كشوري اوراسيايي در خاورميانه است، كه بخشي از آن در اروپا واقع شده ، و جز توسعه يافته ترين كشور هاست كه بر اساس نظام جمهوري ايجاد شده است. اين حكومت در سال ۱۹۲۳ به رهبري شخصي به نام آتاتورك بنا شد. موقعيت جغرافيايي اين كشور به اين گونه است كه از سه طرف به دريا راه دارد، از شمال به درياي سياه، جنوب درياي مديترانه و غرب درياي اژه راه دارد. كشور هاي مجاور شرق تركيه را ايران، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، و گرجستان، از سمت شمال غربي يونان و بلغارستان و از سمت جنوب شرقي، كشور هاي سوريه و عراق تشكيل ميدهند. بزرگترين شهر تركيه استانبول است، اما پايتخت اين كشور شهر آنكارا مي باشد، اين كشور زيبا همواره يكي از مقاصد اصلي توريست هاي داخلي و خارجي بوده است.

يكي از مهم ترين مباحث براي بررسي يك كشور به عنوان گزينه مهاجرت دائمي بحث بازار كار و ميزان درآمد در كشور مقصد مي باشد؛ تركيه در سال هاي گذشته براي حل معضل بيكاري مهاجران خواستار كار بسياري را جذب كرد كه باعث رونق اقتصاد تركيه بهبود وضعيت بازار كار در اين كشور شدند. صدور ويزاي كار و اقامت موقت تركيه براي مهاجران و امكان دريافت اقامت دائم با گذشت هشت سال زندگي در اين كشور از جمله مزاياي مهاجرت كاري به تركيه است.

مزايا و معايب زندگي در تركيه

مزاياي زندگي در تركيه

تجارت آزاد در تركيه 

بسياري از ايرانيان مقيم تركيه، به اين دليل مهاجرت به تركيه را انتخاب كرده اند كه قصد تجارت و داد و ستد با دنياي آزاد و سرمايه گذاري در تركيه را دارند. از آنجاييكه تحريمها در اقتصاد ايران تاثيرات ناگواري گذاشته و متاسفانه سياستهاي ضعيف مديريتي راهگشاي حل مشكلات تجار ايراني نيست، بنابراين بازرگانان زيادي تصميم گرفتند كه زمينهء تجارت و كسب و كار خود را در تركيه گسترش بدهند و بتوانند با استفاده از اقتصاد باز تركيه و دسترسي به منابع مالي و تجاري با دنيا، تجارت پررونق و سرمايه گذاري امن را در اينجا تجربه كنند.

گروهي از اين تجار، حتي از پشتيباني دولت تركيه براي تجارت خارجي برخوردار هستند و در كار و صنعت خود بسيار موفق. كم نيستند دوستاني كه با آگاهي از قوانين تجاري و مالي تركيه، شركتها و كارخانجات موفق و پرسودي را راه اندازي كرده اند و از بازگانان به نام در زمينه كاري خودشان هستند.

اگر علاقه مند به اخبار اقتصادي باشيد، ميدانيد كه تركيه به دليل نقطه اتصال شرق به غرب دنيا بودن، و قرار گرفتن در وسط شاهراه تبادل كالا در جهان و به خصوص امنيت مالي بالايي كه دارد، از محبوب ترين كشورها براي سرمايه گذاري و تجارت بخصوص براي اروپاييهاست. سياست اقتصادي تركيه، همگامي و تبادل پايدار با دنيا است و به همين دليل برندهاي معروف دنيا در تركيه چندين پايگاه دارند. صادرات تركيه سالهاست كه رتبه هاي نخست جهاني را در بسياري از زمينه ها دارد.

امكانات تحصيلي مناسب

تحصيل در تركيه، دليل مهاجرت بسياري از هموطنان به اينجا است. بيراه است اگر بگوييم دانشگاهها در سطح هاروارد و آكسفورد و استنفورد هستند اما كيفيت علمي بسياري از دانشگاههاي تركيه در سالهاي اخير روند رو به رشد زيادي داشته و رتبهء علمي اين كشور رو به صعود است.

همچنين در مقاطع تحصيلي، مدارس تركيه كيفيت آموزشي بسيار مناسبي دارند و شما ميتوانيد انتخاب كنيد كه فرزندتان تحت آموزشهاي سنگين و دقيقتر قرار بگيرد و يا سالهاي تحصيل را به شادي بيشتر بگذراند. مدارس دولتي امكانات بسيار خوبي دارند و از آموزشهاي معتبر و با كيفيتي برخوردار هستند اما چنانچه مايل به امكانات فوق برنامهء بيشتري باشيد ميتوانيد در مدارس خصوصي آنچه را لازم داريد دريافت كنيد.

همچنين در دانشگاهها و بخصوص دانشگاههاي دولتي تركيه امكانات آموزشي مطابق با استانداردهاي جهان و بسيار با كيفيت ارائه ميشود. دانشگاهها محلي براي لذت بردن از تحصيل و رشتهء دانشگاهي مورد علاقهء دانشجو هستند و بازار كار بعد از فارغ التحصيلي براي آنها مهياست. مثل بيشتر كشورهاي جهان، تركيه هم به كساني كه از دانشگاههاي كشور خودش فارغ التحصيل شده باشند بيشتر بها ميدهد و براي آنان فرصتهاي شغلي مطلوبشان را در دسترس قرار ميدهند.

مزايا و معايب زندگي در تركيه

معايب و مشكلات زندگي در تركيه كدامند؟

يكي از مشكلاتي كه ممكن است مسافران خارجي و كساني كه به زبان انگليسي صحبت مي‌كنند با آن مواجه شوند، مسئله زبان است. در واقع عليرغم توانايي  صحبت كردن با زبان انگليسي در خصوص مردمي كه با صنعت گردشگري در ارتباطند، اكثر مردم تركيه توانايي و تمايل صحبت كردن به اين زبان را ندارند. اين موضوع مي‌تواند براي كساني كه قصد زندگي در اين كشور را دارند ايجاد مشكل كند.

از ديگر مشكلاتي كه ممكن است با آن مواجه شويد، بالا بودن هزينه مواد غذايي، هزينه‌هاي درماني و هزينه تحصيل در دانشگاه‌هاي خصوصي تركيه مي‌باشد. بهتر است براي مواجه نشدن با اين موارد، از قبل برنامه ريزي درست و هدفمندي داشته باشيد.

معمولا وقتي كه مهاجران چند ماهي در يك كشور جديد زندگي مي كنند و آن تصور آرماني از مهاجرت از ذهنشان خارج مي شود، دلشان براي كشور خودشان تنگ مي شود. معمولا اين اتفاق در كشور تركيه نيز رخ مي دهد و خيلي ها به خاطر همين دلتنگي دوباره به شهر و ديار خودشان بر مي گردند. اما خوشبختانه اين روزها كه تكنولوژي پيشرفت كرده و امكان تماس تصويري مهيا شده است، اين دلتنگي قابل تحمل تر شده است. اما به هر حال شما بايد اين مورد را نيز قبل از نهايي كردن تصميم خود براي مهاجرت به تركيه در نظر بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.