خريد ويلا در تركيه

مشاوره و راهنمايي

خريد ويلا در تركيه

۸ بازديد

خريد ويلا در تركيه

خريد ويلا در تركيه 

براي شروع زندگي خود در كشور تركيه و خريد ويلا در تركيه بايد بعضي چيزهارا رعايت كنيد و در اين مقاله قصد داريم چند چيزي كه مردم تركيه را عصباني مي كند برايتان توضيح دهيم.

راهنماي سفر به تركيه و نبايدهاي زندگي در كشور تركيه: مردم كشور تركيه به خونگرمي و داشتن برخورد دوستانه در ميان ايرانيان خريدار تور تركيه معروف هستند. عصباني كردن اهالي مهربان تركيه راحت نيست، اما بعضي كارها هستند كه ممكن است ترك ها به آنها واكنش بدي نشان دهند و شايد بتوان گفت كه چند نكته از خط قرمز هاي اهالي تركيه محسوب مي شود. بنابراين، در طول سفر به اين سرزمين و گشت و گذار در مكان هاي ديدني و توريستي تركيه هرگز مرتكب اين 9 اشتباه نشويد.

 مروري مي كنيم بر كارهايي كه نبايد در كشور تركيه و به ويژه شهر استانبول انجام بدهيد.

 خريد خانه در تركيه

پوشيدن لباس نامناسب در مساجد تركيه

زمانيكه به بازديد يكي از مساجد شگفت انگيز تاريخي كه در ليست جاذبه هاي گردشگري استانبول ميباشد مي رويد، به نوع پوشش خود توجه بيشتري داشته باشيد. حتما براي بازديد از مساجد تركيه لباس مناسب و ساده اي بر تن داشته باشيد، براي بانوان لباسي پوشيده، به گونه اي كه شانه ها و پاها پوشيده باشد، علاوه بر اين، در تركيه نيز همانند ايران براي بازديد از مساجد، بانوان موظف اند موهاي خود را بپوشانند. فراموش نكنيد كه كفش هاي خود را پيش از ورود به مساجد در آوريد. در هنگام ورود به اماكن مقدس روسري و شال به صورت رايگان در اختيار زائران قرار مي گيرد ولي به خاطر شيوع ويروس كرونا توصيه مي كنيم كه شال و روسري شخصي همراه داشته باشيد.

 

نمايش عشق در خيابان هاي تركيه

فرهنگ مردم تركيه نزديك به حكومت ايران است، اهالي تركيه مردمي مذهبي و مسلمان هستند و عشق و محبت بين زوج ها در مكان هاي عمومي مسئله اي ناخوشايند محسوب مي شود. در طول سفر در تركيه، به هنگام بازديد از شهرها، مخصوصا در محله هاي مذهبي تر حتما لحظات عاشقانه خود را پس از خريد ويلا در تركيه به خلوت خصوصي ببريد تا مورد رفتار ناخوشايند قرار نگيريد.

 

در تركيه همه غذا را بخوريد

در تركيه باقي گذاشتن غذا در بشقاب به اين معناست كه شما از غذا لذت نبرديد و كاركنان رستوران يا ميزبان شما مقصر شناخته مي شوند. اگر خيلي سير هستيد و نمي توانيد بشقاب غذايتان را كامل بخوريد، براي جلوگيري از سوء تفاهم، بگوييد كه سير شديد و ديگر نمي توانيد بخوريد. با اين حال، خوردن همه غذا داخل بشقاب كاري بهتر و پسنديده تر است.

 

ناديده گرفتن ماه رمضان در تركيه

در تركيه نيز همانند كشور عزيزمان ماه مبارك رمضان برگزار مي شود و به مدت يك ماه خوردن و آشاميدن در مكان هاي عمومي ممنوع مي شود. اگر در طول ماه مبارك رمضان به تركيه سفر مي كنيد، مهم نيست كه از اهالي كشور تركيه باشيد و يا توريست خارجي، به عنوان احترام به مردم روزه گير شهر مي بايست در سطح شهر از طلوع آفتاب الي غروب آفتاب چيزي نخوريد و نياشاميد. البته در اين مورد به توريست ها سخت گرفته نمي شود و فقط شايد شاهد نگاه هاي بد مردم باشيد.

 خريد زمين در تركيه

هنگام وارد شدن به منزل ديگران در تركيه

پيش از اين به اين موضوع اشاره كرديم كه براي وارد شدن به مساجد تركيه مي بايست كفش هاي خود را از پا درآوريد، اما حال بايد اضافه كنيم كه باكفش نمي توانيد وارد خانه كسي در تركيه شويد. در طول سفر با تور تركيه اگر براي صرف يك فنجان قهوه ترك يا ياقلواي تركيه شديد، اين فرصت را از ندهيد و حتما قبول كنيد، اما فراموش نكنيد كه پيش از دخول به خانه فرد مهمان نواز كفش هاي خود را از پاي درآوريد. اگر شما قصد اقامت در اين كشور را داريد ديگر نگران اين قوانين نباشيد زيرا با اجاره اپارتمان در تركيه و شروع زندگي خود درميان انها رفته رفته با ان اشنا ميشويد.

بي احترامي به كمال آتاتورك

در طول سفر با تور تركيه، به هنگام گشت و گذار در مكان هاي ديدني شهرهاي بزرگ، حتما مجسمه آتاتورك Mustafa Kemal Atatürk، موسس جمهوري تركيه را خواهيد ديد. آتاتورك در تاريخ تركيه نقش مهمي داشته و مردم تركيه بسيار او را گرانقدر و محترم مي شمارند، از اين رو، هرگز با شخصيت آتاتورك در تركيه شوخي نكنيد و در طول سفر راجع به او صحبت نكنيد چراكه مردم تركيه بسيار حساس و نسبت به او به شدت متعصب اند.

 

آداب معاشرت اهالي تركيه

رسوم و آداب معاشرت اهالي تركيه بسيار شبيه به ايرانيان است كه اگر در طول سفر به تركيه به آنها دقت كنيم، در ميان آنها عزيزتر خواهيم بود و با آغوشي باز از ما استقبال مي كنند؛ براي مثال اگر به خانه فردي از اهالي تركيه دعوت شديد، فراموش نكنيد كه برخواستن به پاي بزرگ تر ها، خانم باردار از قوانين احترام در اين كشور است. نكته اي ديگر اينكه كمك كردن به تميز كردن ميز غذا پس از صرف نهار و يا شام نيز از چيزهايي‌ست كه ادب شما به صاحب خانه را مي رساند. همچنين به خاطر بسپاريد كه پس از خريد ويلا در تركيه حتما اشنايان و دوستاني كه در حين زندگي خود در تركيه پيدا كرده ايد به ويلاي خود دعوت كنيد.

 

 اجاره اپارتمان در تركيها

عكاسي بدون اجازه از ترك ها

در طول سفر با تور تركيه، مكان هاي ديدني زيادي وجود دارد كه شايد براي لنر دوربين شما موضوعي جذاب و جالب به نظر برسد، اما هنگام عكاسي در اين كشور ديدني و زيبا فراموش نكنيد كه اهالي شهر ها دوست ندارند بدون اجازه از آنها عكس گرفته شود. پيش از آنكه از كسي، مخصوصا بانوان تركيه، عكس بگيريد، حتما كسب اجازه كنيد و آنها را مطلع سازيد.  حتي اگر دوستان را به ويلاي خود دعوت كرده ايد تا خريد ويلا در تركيه را با ان ها جشن بگيريد نيز بايد براي عكاسي دورهمي اجازه بگيريد.

 

صحبت در رابطه با سياست در تركيه

از آنجايي كه در سالهاي اخير ايران و تركيه هركدام داراي جنجال هاي سياسي بوده اند بهتر است براي حفظ آرامش حضار محيط از صحبت كردن در رابطه با موضوعات سياسي بپرهيزيد. بنابراين، با توجه به تعصبي بودن اهالي تركيه حتي اگر مخالف سياست هاي تركيه هستيد، در طول سفر از بحث هاي سياسي دوري نماييد و تنها در جمع دوستانه خود از سياست صحبت كنيد. اما اگر قصد خريد ويلا در تركيه را بصورت جدي پيش ميبريد و ميخواهيد در ميان ان ها زندگي كنيد بايد اين قوانين را دقت كرده و رعايت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد